2011. november 8., kedd

Bőr és textil

Nemrég újra elkezdtem bőrrel dolgozni, sok tervezgetés, gyűjtögetés, "fejben varrás" után végre kivarrtam magamból az első textil - bőr neszit (sajna már nincs meg, eladtam, ami persze jó, de most már tudom, hogy meg kellett volna tartanom). Bőrdíszművesként a leges legjobban a bőr illatát szerettem meg, azóta is folyton szaglászok :) bőrrel dolgozni szabadság és korlát egyben, sok előny és pár hátrány.
Előny, hogy a széleket például nem kell eldolgozni, nem bomlik, sőt díszíteni is lehet egy szép szabályosan vágott széllel vagy éppen a természetéből adódó szabálytalan vonalakkal is.
Legnagyobb hátránya, hogy ez csodás anyag az erőszak szülötte, nem nagyon tudom elképzelni ahogy a boldog malacok széles mosollyal a pofijukon vonulnak a vágóhíd felé, mondván: ej de szép buksza lesz belőlem! (itt jegyezném meg, igen, én is szeretem a pörköltet)  Ez már tanuló koromban is kettős érzelmeket szült, éppen ezért elhatároztam, hogy csak olyan bőrt használok fel, ami már egyszer feldolgozott anyag volt.

Éljen az újrahasznosítás!

Dióhéjnál olvastam, hogy a bőr és textil házasításán gondolkodik, nagyon kíváncsian várom, hogy benne milyen kombináció születik :o)


Na, most szóljatok hozzá :o)


21 megjegyzés:

Napsugárkisasszony írta...

Nekem nagyon tetszik!:)
Aranyosak ezek a pöttyös anyagok!^^

Molika írta...

Köszi Gréti! nekem is a kedvenceim a pöttyösek :o)

Abile írta...

Ez szuper jó lett! Ugye, lesz folytatása??

Krizantám írta...

Pöttyök és újrahasznosítás forever!
Mindkettő szívügyem... :-)))

Aranyos ez a kis buksza, de nekem valahogy fura a komoly barna bőr és a piros pöttyös között a fehér tülldísz... De ez egyéni vélemény...
Amúgy tuti jól néz ki a bőr-textil házasításod! :-)))

Remélem szabad ilyet is írni, mert maximálisan szeretem a munkáidat!

Molika írta...

Anikó! persze hogy lesz, sőt már van is csak lassan adagolom :o)

Krizantám! Hogyne lehetne ilyet is írni :) szerintem nagyon jó dolog, hogy minannyiónknak más a stílusa, más anyagokat, textúrákat lát harmónikusnak. Nekem ez a jajdeszép, neked pedig egy teljesen más összeállítás.
Épp ez a szép ebben a nagy alkotó közösségben :o)

De lám, van miben mégis egyetértünk: pöttyök és újrahasznosítás! :)

Erika írta...

Nekem is tetszik ez a kombináció!! Igaz a bőr varrásától viszolygok egy kicsit, de lehet, h előbb- utóbb én is megpróbálkozom a varrásával.

A kezdeményezéshez én is csatlakoztam, tetszik az ötlet!

Virág írta...

Na, most én is hozzászólok! :o)
A legjobb az egészből az újrahasznosítás! Ha én kezdeményeznék valamiféle felhívást, mint Ányi, akkor én erre hívnám fel a figyelmet, hogy hasznosítsunk újra!
Nagyon szép, és ránézésre ki mondja meg, hogy használt?

Molika írta...

Erika! Ne félj tőle, barátkozzál! vegyél bőr varró tűt, turkálj egy bőr szoknyát és vágj bele, meglátod milyen remek anyag, ja és szaglássz :o))

Virág! Se ránézésre, se tapintásra meg nem mondható, miattam nem vetkőzik le több coca :o)

Szerintem nagyon jó ötlet a mozgalni újrahasznosítás, biztos vagyok benne, hogy rengetegen csatlakoznának, felvállalnák, hogy időnként használt anyagokat dolgoznak fel újra, hisz nem ciki, hanem erény ez a szemlélet.

Tervezni kellene egy szép logót e témában, s mindenki, aki osztja ezt a szemléletet kitehetné a blogjára.

Mit szóltok?

patonaifabian írta...

Szóhoz sem jutok!
Szép párosítás! Szeretem a bőrt magát mint anyagot, de érdekes eddig nem vágytam vele dolgozni, de lehet, hogy ezek után kedvet kapok?

Molika írta...

Csak bátorítani tudlak Reni, a te portékáidon is remekül mutatna 1 - 2 bőrdarab, például bőr-talpacskás táska ?! ;o)

bruercsi írta...

Na, akkor juszt is... :) nagyon cuki neszi, bőr is, pöttyös is, fodros is...mi kell még egy érző szívnek?!
Tetszik a párosítás. Szeretem én is ötvözni a különböző textiliákat. A kérdésem az, hogy a bőr hogy viszonyul a textilhez? Különböző vastagság, tartás... hogy oldod meg a különbséget?

Molika írta...

A textilbe vetexet vasalok, de csak közepes erősségűt, a bőrbe semmit, az amúgy jótartású, de lágy anyag, a bélés textiljével együtt szinte nincs is különbség a két anyag között.
Vékony ruházati bőrt válassz és nem lesz baj, próbáld ki :o)
Jajj, ilyenkor de jó lenne éteren keresztül tapintani... !

Nagymamis írta...

Csendesen, de itt vagyok ám! Nagyon szépet alkottál Molika!

Molika írta...

Szép csendesen be is kopoghatnál az ablakon hazafelé menet :o) végre valaki meg is tapogathatná élőben is !

erdoseva55 írta...

Nekem nagyon tetszik! Nem is tudnék egyebet írni, hiszen csodás munkáid vannak!:)

Molika írta...

Köszönöm szépen Éva! Tényleg jó ez a hozzászólósdi, ennyi komment még nem nagyon volt nálam :o)

Névtelen írta...

Jó ötlet, szép munka.

Ledorka írta...

Éljen az újrahasznosítás! Tényleg legyen még egy mozgalom, logóval! :)
A múltkori bőrösöd volt nekem a csúcs, de ez is aranyos. :)

Molika írta...

Köszönöm Heni!

Dorka, hát mozgalmazzunk, én csatlakozok :o)

Molika írta...

Kedves újrahasznosítós barátnéim!
Képzeljétek Colett ma indított egy játékot, készítsünk Adventi Koszorút újra-anyagokból, én már csatlakoztam, mindannyiótokat szeretettel ajánlom!
http://ludvignicolette.blogspot.com/2011/11/adventi-jatek.html

Molika írta...

...mindannyiótoknak, vagyis mindenkinek ...